PROJECT TEAM  Marco Prati, Elisabetta Lanza, Annagrazia Gemini, Cesare Orsini,

Andrea Ruggeri

LOCATION AND DATE San Possidonio

(MO) 2016

TIPOLOGY Theatre

 

SCOPE OF THE WORK  New Building + refurbishment

CLIENT Comune San Possidonio/Curia Carpi/Parrocchia San Possidonio

PROJECT DATA  design 2016/2017 building start 2017

STATUS progress

 

A smart building for a smart town. This was the winning concept, presented by the project team in the competition for the New Theater Varini in San Possidonio, won in 2016. The project consists of two parts: the restoration / renovation of an old abandoned mill to which we have  associated the construction - from scratch - of the old theater, that collapsed in the earthquake of 2012, and that will bel moved from its previous location in the city. The whole concept is an innovative cultural container, extremely flexible and technological, capable of attracting a plurality of users. The start of construction is expected by 2017.

 

 

Un edificio intelligente per una cittadina intelligente. Questo è stato il concept vincente, presentato dal team di progetto al concorso per il Nuovo Teatro Varini di San Possidonio  vinto nel 2016.

Il progetto si compone di due parti: il restauro/ristrutturazione di un vecchio mulino abbandonato  a cui associamo la costruzione ex novo del vecchio teatro crollato per il sisma del 2012, che spostiamo dalla sua precedente posizione  in città. Il tutto sarà un innovativo contenitore culturale, estremamente flessibile e tecnologico, in grado di attrarre una molteplicità di fruitori. Si prevede l’inizio della costruzione entro il 2017.

 

UnderGroundStudio progetti
New S. Possidonio's theatre

news